POWRÓT DO STRONY

 

techniki rysownicze, plastyczne, flamastry, szablony

 

znalezienie i opisania cech zadanego bohatera, myślenie perspektywiczne, praca nad scenariuszem 

 

wzmocnienie wrażliwości odbioru sztuki, nauka nowoczesnego podejścia do tańca, swoboda wyrazu, praca nad kondycją, poprawa motoryki

 

nauka z instruktorem tańca

 

wejście w strefy wysokich wibracji instrumentów ręcznie wykonanych, głęboki odpoczynek

 

metody głebokiej relaksacji, odbiór w pozycji wygodnej 

 

ustalona z uczestnikami lub organizatorem

 

wyjście poza strefę własnych umiejętności, praca od szkicu do formy, rozwój duchowy, koncentracja nad sobą i pracą, oderwanie od codzienności 

 

otwarcie na kreatywność, oderwanie od rzeczywistości, regularne spotkania w grupie, rozwój pasji, relaks

 

papier, płótno, pędzle, wałki, szpachelki

budowanie racjonalno-społecznych przekonań o sobie, uczenie umiejętności pomagania sobie poprzez wykorzystanie wiedzy na temat myślenia pozytywnego opartego na faktach, a nie na wyobrażeniach, kształtowanie obszaru intelektualnego, twórczego

 

rzeźba, instalacja

praca w grupie, umiejętność kompromisu podczas budowania kompozycji, uświadomienie chęci przebywania w otoczeniu zieleni,   

kwiaty żywe lub mchy stabilizowane, kleje, ramy obrazów, naturaln dekoracje

 

pobudzenie wyobraźni, koncentracji, samokontroli, refleksji.

 

rysunek, malarstwo

 

instalacja

 

budowanie pozytywnego wizerunku samego siebie, doświadczenie, refleksja poznanie nowej techniki, nowego słownictwa, zwiększenie zasobu wiedzy.

 

mieszana

 

pobudzenie kreatywności, uaktywnienie potencjału, wzmocnienie poczucia własnej wartości

 

warsztaty lalkarskie

refleksja na temat niepowtarzalności każdego człowieka oraz własnych potrzeb i celów, wzmacnianie poczucia własnej wartości, aktywizacja, rozwijanie kreatywności, rozwijanie umiejętności przekształcania, przetwarzania, zmieniania, wzmacnianie poczucia sprawczości.

refleksja na temat poczucia bezpieczeństwa, aktywizacja, rozwijanie umiejętności komunikacji i bycia razem, relaksacja, zastosowanie metody zorientowanej na działanie, poprzez charakterystyczny proces uczenia się, poprzez działania plastyczne, rozwój estetyczny.

 

rzeźba, instalacja

kształtowanie umiejętności życia w zgodzie z samym sobą i odwagi do manifestowania własnych odrębności, akceptacja swoich ograniczeń, akceptacja siebie, podnoszenie świadomości siebie, rozwijanie umiejętności odbierania poznawania i rozumienia powstałych prac.

 

malarstwo, instalacja, performans

 

poczucie ulgi werbalizacji problemów, poczucie bycia zrozumianym, aktywizacja, poznawanie możliwości symbolicznego wyrażenia.

 

mieszane techniki artystyczne

 

stawianie sobie wymagań na miarę własnych możliwości, uczenie umiejętności cieszenia się nawet z małych osiągnięć

 

rzeźba z drutu

 

tkanie

 

autorefleksja, integracja obrazu siebie

 

frotaż

 

wzbudzanie wewnętrznej i zewnętrznej samoświadomości stymulacja polisensorycznej, doświadczenie ekspresji fizjonomii, poznanie multisensoryczne.

 

kreacja plastyczna

 

afirmacja siebie (mocne strony), wzbudzanie wewnętrznej samoświadomości, uczenie się  poprzez włączenie myślenia i zagłębienie się w wewnętrzne silne emocje, motywacja i wewnętrzne wzmocnienie.

 

refleksja nad różnorodności losów życiowych, samoświadomość, kształtowanie i uczenie umiejętności popatrzenia na życie i wydarzenia z perspektywy drugiej osoby.

 

rysunek, szkic, interpretacja

zwiększenie poczucia wglądu w przeżywanie intrapsychiczne, rozwijanie empatii, umiejętność dawania i brania, rozpoznawanie i wczuwanie się w doświadczenia drugiego człowieka.

 

tworzenie kart z metaforami,

gra w metafory

identyfikacja i synteza dotychczasowych motywów emocjonalnych, potrzeb i pragnień, kształtowanie umiejętności spojrzenia z dystansem na swoje problemy w konfrontacji z innymi ludźmi,  motywowanie do wyrażania swoich oczekiwań, aktywizacja potencjału.

 

linoryt, dłuta

nabywanie dystansu do urazowych doświadczeń, analiza sposobu myślenia o sobie i innych wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawstwa, relacje  społeczne, uświadamianie wielokulturowości i wielości sposobów porozumiewania się międzyludzkiego, zrozumienia bądź nierozumienia się wzajemnie, poznanie nowego słownictwa, poznanie nowej techniki.

 

malowanie na drewnie,

mini ikony

 

popcorn, bibuła gładka, karton

zwiększenie akceptacji i współpracy w procesie leczenia, kształtowanie umiejętności życia w zgodzie z samym sobą i odwagi do manifestowania własnych odrębności, akceptacja swoich ograniczeń, akceptacja siebie, rozwijanie umiejętności odbierania poznawania i rozumienia powstałych prac.

 

rysunek, malarstwo,

 

rozpoznawanie własnych potrzeb życiowych, marzeń i pragnień, poczucie sprawstwa, relacje społeczne, refleksja, wspólnotowa tożsamość, percepcja wizualna -oddziaływanie w sferze intelektualnej.

 

papier czarny, papier bialy, kompozycje monochromatyczne

 

integracja, budowanie pozytywnego wizerunku samego siebie, doświadczenie, refleksja poznanie nowej techniki, nowego słownictwa, zwiększenie zasobu wiedzy.

 

rysunek, szkic, interpretacja

 

rysunek, szkic, interpretacja

 

wzmocnienie pracy w grupie i odpowiedzialności za efekt pracy, zaangażowanie w realizację projektu, poznanie technik streetartu, sukcesywna realizacja założonego celu, upiększenie miejsca

 

farby, spreje, wałki, szablony, rysunek odręczny

 

nauka pracy z drewnem, rozwijanie umiejętności myślenia przestrzennego w wymiarze wypukłości i wklęsłości, rozwijanie kreatywności 

 

dłuta, miniszlifierki, papiery ścierne, drewno

 

nauka podstaw prac rzeźbiarskich, wejście w nowe narzędzia i poszerzenie możliwości twórczych, rozwijanie własnego pomysłu, koncentracja na pracy indywidualnej

 

dłuta, linoleum

szablony, faszkice, farby, ołówki, flamastry, oprogramowanie graficzne, rby, spreje, materiały niestandardowe

wzmocnienie świadomości sztuki grafiki, myślenia komercyjnego, nauka tworzenia prac uniwersalnych, wzmocnienie kompozycji, estetyki i kreowania dedykowanego

 

prace stolarskie, dekor, farby,

new design,

 

pobudzenie kreatywności, ekologicznego wykorzystania drugiego życia przedmiotu, nauka estetyki i wystroju wnętrza, praca w grupie, bhp 

 

prace stolarskie, new design 

 

pobudzenie kreatywności, myślenia ekologicznego, recyclingu, wykorzystania elementów zastanych, nauka estetyki, praca w grupie, bhp

wzmocnienie umiejętności manualnych w zakresie pracy z drewnem i okablowaniem prądowym, rozwinięcie przestrzennego myślenia, kompozycji, projektowania wystroju wnętrz, nauka estetyki, praca w grupie bhp

 

prace stolarskie, elektryczne,

new design 

nauka pracy w grupie, umiejętności negocjacyjne, integracyjne, cechy lidera grupy, rozwijanie komunikacji w grupie i poza grupą, myślenie przestrzenne, efekt "wow"

!Warsztat dedykowany do wydarzenia kulturalnego lub integracji; rysunek, malarstwo, praca ze wzorem

 

nauka pracy w grupie, umiejętności negocjacyjne, myślenie przestrzenne,

gwarantowany sukces wspólnego działania, efekt wow 

 

rysunek, malarstwo, szablony

 

rozwijanie pasji sportowej, rozwijanie świadomości kultury ulicznej, rozwijanie własnej wizji artystycznej, praca na kilku poziomach twórczości, zróznicowanie metod wykonania pracy, wzmocnienie procesu tworczego, realizacja własnej grafiki

 

prace manualne, farby, spreje, elementy streetartu, 

prace manualne, farby, spreje, elementy streetartu

rozwijanie własnej wizji artystycznej, praca na kilku poziomach twórczości, zróżnicowanie metod wykonania pracy, wzmocnienie procesu tworczego, realizacja własnego dzieła

!Warsztat dedykowany do wydarzenia; rysunek, folie szablonowe, farby, spreje

rozwijanie kreatywności, umiejętności artystycznej interpretacji tematu przy zachowaniu ograniczonej możliwości techniki szablonu, nauka sztuki ulicy  

 

poznanie zasad drukarskich, twórców polskich oraz zagranicznych, wzmocnienie kreatywności, praca manualna od pierwszego kroku do przeniesienia wzoru

 

projektowanie, sita, rakle, farby drukarskie

wstęp do sztuki sitodruku i zasad, zaprzyjaźnienie ze sztuka streetartu, własnoręczne wykonanie odbitki na torbie lub koszulce   

!Warsztat dedykowany do wydarzenia; sita, rakle, farby drukarskie

pobudzenie myślenia przestrzennego, przełamanie myślenia szablonowego, kreacja nowej formy, nauka współpracy, uczenie umiejętności pomagania sobie, praca w grupie przy tworzeniu jednego przedmiotu użytkowego, nauka zachowania zasad bhp  

praktyka stolarska, narzędzia stolarskie, drewno, elementy łączeniowe, farby, lakiery, dekor

Zapoznanie uczestników z najstarszymi przejawami twórczości artystycznej człowieka oraz próba jej odtworzenia, nawiązanie do Byka z groty Altamira i Konia z groty Lascaux

slajdy, rysunek, farby, kredki, papiery, Dwie części: 1. Opowieści o sztuce prehistorycznej połączone z pokazem slajdów; 2. rekonstrukcja malowideł 

szablony, farby, spreje, materiały niestandardowe

interpretacja graficzna na zadany tamat, pobudzenie kreatywności, nauka pracy w ustalonym zakresie tematycznym, nauka uniwersalnego myślenia graficznego, wstęp do typografii, nauka kompozycji    

interpretacja graficzna na zadany tamat, pobudzenie kreatywności, nauka pracy w ustalonym zakresie tematycznym, nauka uniwersalnego myślenia graficznego, wstep do typografii, nauka kompozycji

szkice, farby, flamastry, szablony, formy do odwzorowania

na bazie tańca pobudzenie do ruchu, utrzymania równowagi, kondycji fizycznej, zajęcia wysiłkowe przez zabawę, poczucie wolności poprzez taniec, zainteresowanie tańcem 

muzyka, ruch, choreografia

 

umiejętna realizacja ustalonego zadania, nauka kompozycji, świadomość wolności twórczej, umiejętność pracy z kolorami, wzmocnienie działań manualnych,  

 

prasa termiczna, flamastry, folia transferowa, szablony

 

pobudzenie kreatywności, nieoczywista interpretacja tematu, praca na zadany temat, wzmocnienie umiejętności pracy w grupie, umiejętność kompromisu i negocjacji podczas budowania kompozycji, wmocnienie umiejętności manualnych

 

techniki mieszane w zależności od potrzeby

skierowanie zainteresowania do kreatywnego używania telefonów, możliwości kręcenia krótkich filmików z życia szkoły lub instytucji kultury, rozwój świadomości filmowej, uwrażliwienie na tematy z otoczenia warte analizy artystycznej lub komentarza filmowego,   

teoria, praktyka, filmy wprowadzające, telefony, oprogramowanie do łatwej edycji filmu

poznanie składowej tworzenia filmu, uwrażliwienie na estetykę, siłę reprezentowania marki, odpowiedzialność twórczą, siłę przekazu, kreatywna komunikacja w grupie, 

wykład/rozmowa, prezentacja i omówienie światowych znanych czołówek, szkice, techniki własne, oprogramowanie graficzne

wyrażenie siebie lub zadanego tematu poprzez puzzle artystyczne w formie kolażu, koncentracja na uważności, stworzenie relacji pomiędzy elementami pracy, wolność wypowiedzi z poszanowaniem innych, wzmocnienie myślenia symbolicznego i abstrakcyjnego  

 

flamastry, klej, gazety, szablony, praca w grupie lub indywidualnie 

 

zauważanie własnej interpretacji rzeczywistości i możliwość wyrażenia się poprzez sztukę, zwiększenie poczucia wglądu w przeżywanie artystyczne, nauka akceptacji swoich niedociągnięć i ograniczeń 

 

farby, tusz, różne podkłady

 

uwrażliwienie na własną twórczość i wizję artystyczną, przełamanie braku wiary we własne umiejętności, nauka regularnej praktyki, wolność interpretacji widzianej rzeczywistości, uważność, nauka nieoceniania innych

 

ołówek, węgiel, tusz, flamaster, inne…

nauka tworzenia filmu animowanego do zadanego tematu np. jubileusz patrona, bohatera, interpretacji utworu muzycznego lub wiersza itp. Praca w grupie, nauka pisania krótkiego scenariusza, indywidualne tworzenie bohaterów, elementów scenografii, wspólna animacja

studio do animacji z oświetleniem, oprogramowanie do animacji, farby, flamastry, wycinanki, plastelina, inne 

zapoznanie z Polską Szkołą Plakatu oraz twórcami z zagranicy, uwrażliwienie na działania symbolem, skrótem myślowym, znakiem, odpowiedzialnością tworzenia w przestrzeni publicznej, wzmocnienie własnych spostrzeżeń, rozwijanie umiejętności przekształcania, przetwarzania

Dwie części: 1. wykład z rozmową nt. sztuki plakatu, 2. działania praktyczne, farby, ołówki, techniki własne, tusz, flamastry, podkłady

LISTA WARSZTATÓW