techniki rysownicze, plastyczne, flamastry, szablony
znalezienie i opisania cech zadanego bohatera, myślenie perspektywiczne, praca nad scenariuszem
wzmocnienie wrażliwości odbioru sztuki, nauka nowoczesnego podejścia do tańca, swoboda wyrazu, praca nad kondycją, poprawa motoryki
nauka z instruktorem tańca
wejście w strefy wysokich wibracji instrumentów ręcznie wykonanych, głęboki odpoczynek
metody głebokiej relaksacji, odbiór w pozycji wygodnej
ustalona z uczestnikami lub organizatorem
wyjście poza strefę własnych umiejętności, praca od szkicu do formy, rozwój duchowy, koncentracja nad sobą i pracą, oderwanie od codzienności
otwarcie na kreatywność, oderwanie od rzeczywistości, regularne spotkania w grupie, rozwój pasji, relaks
papier, płótno, pędzle, wałki, szpachelki
budowanie racjonalno-społecznych przekonań o sobie, uczenie umiejętności pomagania sobie poprzez wykorzystanie wiedzy na temat myślenia pozytywnego opartego na faktach, a nie na wyobrażeniach, kształtowanie obszaru intelektualnego, twórczego
rzeźba, instalacja
praca w grupie, umiejętność kompromisu podczas budowania kompozycji, uświadomienie chęci przebywania w otoczeniu zieleni,
kwiaty żywe lub mchy stabilizowane, kleje, ramy obrazów, naturaln dekoracje
pobudzenie wyobraźni, koncentracji, samokontroli, refleksji.
rysunek, malarstwo
instalacja
budowanie pozytywnego wizerunku samego siebie, doświadczenie, refleksja poznanie nowej techniki, nowego słownictwa, zwiększenie zasobu wiedzy.
mieszana
pobudzenie kreatywności, uaktywnienie potencjału, wzmocnienie poczucia własnej wartości
warsztaty lalkarskie
refleksja na temat niepowtarzalności każdego człowieka oraz własnych potrzeb i celów, wzmacnianie poczucia własnej wartości, aktywizacja, rozwijanie kreatywności, rozwijanie umiejętności przekształcania, przetwarzania, zmieniania, wzmacnianie poczucia sprawczości.
refleksja na temat poczucia bezpieczeństwa, aktywizacja, rozwijanie umiejętności komunikacji i bycia razem, relaksacja, zastosowanie metody zorientowanej na działanie, poprzez charakterystyczny proces uczenia się, poprzez działania plastyczne, rozwój estetyczny.
rzeźba, instalacja
kształtowanie umiejętności życia w zgodzie z samym sobą i odwagi do manifestowania własnych odrębności, akceptacja swoich ograniczeń, akceptacja siebie, podnoszenie świadomości siebie, rozwijanie umiejętności odbierania poznawania i rozumienia powstałych prac.
malarstwo, instalacja, performans
poczucie ulgi werbalizacji problemów, poczucie bycia zrozumianym, aktywizacja, poznawanie możliwości symbolicznego wyrażenia.
mieszane techniki artystyczne
stawianie sobie wymagań na miarę własnych możliwości, uczenie umiejętności cieszenia się nawet z małych osiągnięć
rzeźba z drutu
tkanie
autorefleksja, integracja obrazu siebie
frotaż
wzbudzanie wewnętrznej i zewnętrznej samoświadomości stymulacja polisensorycznej, doświadczenie ekspresji fizjonomii, poznanie multisensoryczne.
kreacja plastyczna
afirmacja siebie (mocne strony), wzbudzanie wewnętrznej samoświadomości, uczenie się poprzez włączenie myślenia i zagłębienie się w wewnętrzne silne emocje, motywacja i wewnętrzne wzmocnienie.
refleksja nad różnorodności losów życiowych, samoświadomość, kształtowanie i uczenie umiejętności popatrzenia na życie i wydarzenia z perspektywy drugiej osoby.
rysunek, szkic, interpretacja
zwiększenie poczucia wglądu w przeżywanie intrapsychiczne, rozwijanie empatii, umiejętność dawania i brania, rozpoznawanie i wczuwanie się w doświadczenia drugiego człowieka.
tworzenie kart z metaforami,
gra w metafory
identyfikacja i synteza dotychczasowych motywów emocjonalnych, potrzeb i pragnień, kształtowanie umiejętności spojrzenia z dystansem na swoje problemy w konfrontacji z innymi ludźmi, motywowanie do wyrażania swoich oczekiwań, aktywizacja potencjału.
linoryt, dłuta
nabywanie dystansu do urazowych doświadczeń, analiza sposobu myślenia o sobie i innych wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawstwa, relacje społeczne, uświadamianie wielokulturowości i wielości sposobów porozumiewania się międzyludzkiego, zrozumienia bądź nierozumienia się wzajemnie, poznanie nowego słownictwa, poznanie nowej techniki.
malowanie na drewnie,
mini ikony
popcorn, bibuła gładka, karton
zwiększenie akceptacji i współpracy w procesie leczenia, kształtowanie umiejętności życia w zgodzie z samym sobą i odwagi do manifestowania własnych odrębności, akceptacja swoich ograniczeń, akceptacja siebie, rozwijanie umiejętności odbierania poznawania i rozumienia powstałych prac.
rysunek, malarstwo,
rozpoznawanie własnych potrzeb życiowych, marzeń i pragnień, poczucie sprawstwa, relacje społeczne, refleksja, wspólnotowa tożsamość, percepcja wizualna -oddziaływanie w sferze intelektualnej.
papier czarny, papier bialy, kompozycje monochromatyczne
integracja, budowanie pozytywnego wizerunku samego siebie, doświadczenie, refleksja poznanie nowej techniki, nowego słownictwa, zwiększenie zasobu wiedzy.
rysunek, szkic, interpretacja
rysunek, szkic, interpretacja
wzmocnienie pracy w grupie i odpowiedzialności za efekt pracy, zaangażowanie w realizację projektu, poznanie technik streetartu, sukcesywna realizacja założonego celu, upiększenie miejsca
farby, spreje, wałki, szablony, rysunek odręczny
nauka pracy z drewnem, rozwijanie umiejętności myślenia przestrzennego w wymiarze wypukłości i wklęsłości, rozwijanie kreatywności
dłuta, miniszlifierki, papiery ścierne, drewno
nauka podstaw prac rzeźbiarskich, wejście w nowe narzędzia i poszerzenie możliwości twórczych, rozwijanie własnego pomysłu, koncentracja na pracy indywidualnej
dłuta, linoleum
szablony, faszkice, farby, ołówki, flamastry, oprogramowanie graficzne, rby, spreje, materiały niestandardowe
wzmocnienie świadomości sztuki grafiki, myślenia komercyjnego, nauka tworzenia prac uniwersalnych, wzmocnienie kompozycji, estetyki i kreowania dedykowanego
prace stolarskie, dekor, farby,
new design,
pobudzenie kreatywności, ekologicznego wykorzystania drugiego życia przedmiotu, nauka estetyki i wystroju wnętrza, praca w grupie, bhp
prace stolarskie, new design
pobudzenie kreatywności, myślenia ekologicznego, recyclingu, wykorzystania elementów zastanych, nauka estetyki, praca w grupie, bhp
wzmocnienie umiejętności manualnych w zakresie pracy z drewnem i okablowaniem prądowym, rozwinięcie przestrzennego myślenia, kompozycji, projektowania wystroju wnętrz, nauka estetyki, praca w grupie bhp
prace stolarskie, elektryczne,
new design
nauka pracy w grupie, umiejętności negocjacyjne, integracyjne, cechy lidera grupy, rozwijanie komunikacji w grupie i poza grupą, myślenie przestrzenne, efekt "wow"
!Warsztat dedykowany do wydarzenia kulturalnego lub integracji; rysunek, malarstwo, praca ze wzorem
nauka pracy w grupie, umiejętności negocjacyjne, myślenie przestrzenne,
gwarantowany sukces wspólnego działania, efekt wow
rysunek, malarstwo, szablony
rozwijanie pasji sportowej, rozwijanie świadomości kultury ulicznej, rozwijanie własnej wizji artystycznej, praca na kilku poziomach twórczości, zróznicowanie metod wykonania pracy, wzmocnienie procesu tworczego, realizacja własnej grafiki
prace manualne, farby, spreje, elementy streetartu,
prace manualne, farby, spreje, elementy streetartu
rozwijanie własnej wizji artystycznej, praca na kilku poziomach twórczości, zróżnicowanie metod wykonania pracy, wzmocnienie procesu tworczego, realizacja własnego dzieła
!Warsztat dedykowany do wydarzenia; rysunek, folie szablonowe, farby, spreje
rozwijanie kreatywności, umiejętności artystycznej interpretacji tematu przy zachowaniu ograniczonej możliwości techniki szablonu, nauka sztuki ulicy
poznanie zasad drukarskich, twórców polskich oraz zagranicznych, wzmocnienie kreatywności, praca manualna od pierwszego kroku do przeniesienia wzoru
projektowanie, sita, rakle, farby drukarskie
wstęp do sztuki sitodruku i zasad, zaprzyjaźnienie ze sztuka streetartu, własnoręczne wykonanie odbitki na torbie lub koszulce
!Warsztat dedykowany do wydarzenia; sita, rakle, farby drukarskie
pobudzenie myślenia przestrzennego, przełamanie myślenia szablonowego, kreacja nowej formy, nauka współpracy, uczenie umiejętności pomagania sobie, praca w grupie przy tworzeniu jednego przedmiotu użytkowego, nauka zachowania zasad bhp
praktyka stolarska, narzędzia stolarskie, drewno, elementy łączeniowe, farby, lakiery, dekor
Zapoznanie uczestników z najstarszymi przejawami twórczości artystycznej człowieka oraz próba jej odtworzenia, nawiązanie do Byka z groty Altamira i Konia z groty Lascaux
slajdy, rysunek, farby, kredki, papiery, Dwie części: 1. Opowieści o sztuce prehistorycznej połączone z pokazem slajdów; 2. rekonstrukcja malowideł
szablony, farby, spreje, materiały niestandardowe
interpretacja graficzna na zadany tamat, pobudzenie kreatywności, nauka pracy w ustalonym zakresie tematycznym, nauka uniwersalnego myślenia graficznego, wstęp do typografii, nauka kompozycji
interpretacja graficzna na zadany tamat, pobudzenie kreatywności, nauka pracy w ustalonym zakresie tematycznym, nauka uniwersalnego myślenia graficznego, wstep do typografii, nauka kompozycji
szkice, farby, flamastry, szablony, formy do odwzorowania
na bazie tańca pobudzenie do ruchu, utrzymania równowagi, kondycji fizycznej, zajęcia wysiłkowe przez zabawę, poczucie wolności poprzez taniec, zainteresowanie tańcem
muzyka, ruch, choreografia
umiejętna realizacja ustalonego zadania, nauka kompozycji, świadomość wolności twórczej, umiejętność pracy z kolorami, wzmocnienie działań manualnych,
prasa termiczna, flamastry, folia transferowa, szablony
pobudzenie kreatywności, nieoczywista interpretacja tematu, praca na zadany temat, wzmocnienie umiejętności pracy w grupie, umiejętność kompromisu i negocjacji podczas budowania kompozycji, wmocnienie umiejętności manualnych
techniki mieszane w zależności od potrzeby
skierowanie zainteresowania do kreatywnego używania telefonów, możliwości kręcenia krótkich filmików z życia szkoły lub instytucji kultury, rozwój świadomości filmowej, uwrażliwienie na tematy z otoczenia warte analizy artystycznej lub komentarza filmowego,
teoria, praktyka, filmy wprowadzające, telefony, oprogramowanie do łatwej edycji filmu
poznanie składowej tworzenia filmu, uwrażliwienie na estetykę, siłę reprezentowania marki, odpowiedzialność twórczą, siłę przekazu, kreatywna komunikacja w grupie,
wykład/rozmowa, prezentacja i omówienie światowych znanych czołówek, szkice, techniki własne, oprogramowanie graficzne
wyrażenie siebie lub zadanego tematu poprzez puzzle artystyczne w formie kolażu, koncentracja na uważności, stworzenie relacji pomiędzy elementami pracy, wolność wypowiedzi z poszanowaniem innych, wzmocnienie myślenia symbolicznego i abstrakcyjnego
flamastry, klej, gazety, szablony, praca w grupie lub indywidualnie
zauważanie własnej interpretacji rzeczywistości i możliwość wyrażenia się poprzez sztukę, zwiększenie poczucia wglądu w przeżywanie artystyczne, nauka akceptacji swoich niedociągnięć i ograniczeń
farby, tusz, różne podkłady
uwrażliwienie na własną twórczość i wizję artystyczną, przełamanie braku wiary we własne umiejętności, nauka regularnej praktyki, wolność interpretacji widzianej rzeczywistości, uważność, nauka nieoceniania innych
ołówek, węgiel, tusz, flamaster, inne…
nauka tworzenia filmu animowanego do zadanego tematu np. jubileusz patrona, bohatera, interpretacji utworu muzycznego lub wiersza itp. Praca w grupie, nauka pisania krótkiego scenariusza, indywidualne tworzenie bohaterów, elementów scenografii, wspólna animacja
studio do animacji z oświetleniem, oprogramowanie do animacji, farby, flamastry, wycinanki, plastelina, inne
zapoznanie z Polską Szkołą Plakatu oraz twórcami z zagranicy, uwrażliwienie na działania symbolem, skrótem myślowym, znakiem, odpowiedzialnością tworzenia w przestrzeni publicznej, wzmocnienie własnych spostrzeżeń, rozwijanie umiejętności przekształcania, przetwarzania
Dwie części: 1. wykład z rozmową nt. sztuki plakatu, 2. działania praktyczne, farby, ołówki, techniki własne, tusz, flamastry, podkłady